Allt om Humlan

Andra inlägget på min nyinskaffade blogg =)

Kategori: Allmänt




Ibland kan man ju börja fundera på varför man bor i ett land där det är verkligen vinter.
Forskarna har varit på oss som bara den om att vi håller på o få global uppvärmning,
Men vafan kallar man verkligen global uppvärmning när vi har haft som kallast -26 ?
Vad jag kan komma ihåg så är detta de 3e året i rad som vi har en riktigt kall vinter.
Så de där med uppvärmning vetifan vart de kommer ifrån, Visst jag låter negativ till
vintern nu men så är de inte.
Jag är en sommar människa vilket dom flesta redan vet, Men jag har inte några problem
alls med vintern heller om vi får ha de riktigt kallt med mycket snö och is, Då är de mysigt.
Även ljusstakar, stjärnor, gran och allt sådant är ju hur mysigt som helst.. När man väl har börjat
få upp de så känns de verkligen att snart är de julafton. Dock så är inte Julafton något speciellt för
mig längre, Utan de var ju mer de när man var liten. Fast den kommer ju bli riktigt speciell igen när
man själv får barn och får se dem vänta och även bli så lyckliga när tomten kommer. =)
De jag är mest negativ till med vintern är all blask osv som vi har haft många år i rad innan
vi fick denna kyla. Men jag tror inte jag är ensam om att tycka de =) Föresten så har jag
en liten fråga till er:

Vad tycker ni om vintern?
Vad är för och nackdel med det?
Oj de vart visst 2 frågor, Hoppas de går bra ändå.

Igår var jag nere på stan och hämtade ut biljetterna för Lucia movie night! Har aldrig gått på
de så det ska bli riktigt spännande.
För er som inte har varit på Lucia movie night innan (som mig) så har ni lite här och läsa om det

Lucia Movie Night på SF Bio har blivit en tradition. Som vanligt vakar vi in Lucia natten mellan den 12 och 13 december.

Vi visar tre hemliga filmer som självklart är förhandsvisningar på kommande biofilmer. Biljetten kostar 230 kronor och lättare mat och dryck ingår.
Åldersgränsen är 15 år och Lucia Movie Night är ett alkohol- och drogfritt evenemang. Vi kontrollerar ålder och nykterhet vid insläppet.

Insläpp sker fram till en halvtimme efter utsatt tid. Om du lämnar biografen under natten förutsätter vi att du åker hem, du blir alltså inte insläppt igen. Detta för att vi vill säkerställa en helt drogfri miljö.

Så om ni har chansen och pengarna tillåter så se till o få biljetter innan dom är helt slut. =)
Min flickvän har varit på Lucia movie night 2 gånger innan så jag har hört rätt så mycket om de
O gissa vad: Jag är överlycklig att jag ska dit, Och speciellt överlycklig för jag ska dit med henne. De ska bli ruskigt spännande.

Idag Lördag blir de nog mest bara lugnt skulle jag tro, Om inte mina fötter värker så mycket idag så ska jag nog åka in till Hageby Centrum och köpa den första julklappen idag. Hoppas att fötterna tillåter de, För som sagt så är ju den till mitt hjärta och hade även tänkt att hon skulle få den i förskott. =) Jag är ju sån att köper jag en present eller ett paket så har jag så himla svårt o inte ge det i förväg. Så har tänkt att hon ska få denna i förskott sen kommer de 1 - 2 paket till, Men dom får jag hålla mig med o inte ge innan. =)

Föresten har ni några frågor eller om ni vill att jag ska skriva om något specifikt så är det bara att säga till.
Jag försöker o hålla denna blogg uppdaterad så mycket jag bara kan. Eller kan o kan, utan så fort jag har
något o skriva om så ska jag sätta mig o skriva så ni läsare har något nytt o läsa om =)
Nu måste jag tyvärr sluta och skriva för denna gång, Ska snart sätta igång med frukost till mig och älskling, Så tack för denna gång.



Rebecka <3








Tjingeling

 

Kommentarer

  • Lina säger:

    Å lucia saken lät ju riktigt trevligt. ;) Humm ta mig en funderare på den kan jag lova. ;)

    2010-12-04 | 13:53:21
    Bloggadress: http://minisixten.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hehe Ah fan de tycker ja du ska göra. Kan va mysigt för dig o klint.:)

    2010-12-04 | 15:30:20
    Bloggadress: http://alltomhumlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: